Home staging

Home staging - czyli jak zrobić pierwsze wrażenie.

Home staging to angielski termin oznaczający profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych home staging jest znany od lat 70. XX wieku. Już wówczas stosowali go pośrednicy w handlu nieruchomościami, jako jedno z narzędzi marketingowych. W latach 90. stał się osobną specjalizacją wśród designerów, dekoratorów wnętrz i agentów nieruchomości. Na amerykańskim i kanadyjskim rynku ugruntowało się przekonanie, że zatrudnienie home stagera podnosi wartość nieruchomości i przyśpiesza jej sprzedaż. Wiele osób nie żałuje pieniędzy na home staging wychodząc ze słusznego na ogół założenia, że inwestycja ta zwróci się, i to z nawiązką.

Celem specjalisty od home stagingu jest sprawić, aby wystawiony na sprzedaż dom lub mieszkanie stały się atrakcyjne dla jak największej liczby potencjalnych klientów, aby jak najszybciej znalazło nabywcę i uzyskało jak najwyższą cenę. Działania home stagera zmierzają do podniesienia atrakcyjności wystawionej na sprzedaż nieruchomości - przede wszystkim jej wnętrz, które powinny być zapraszające, harmonijne i estetyczne.

Stager wskazuje właścicielowi wady i usterki, które trzeba naprawić, ponieważ obniżają atrakcyjność nieruchomości. Podpowiada, które elementy wyposażenia wnętrz należy usunąć, aby optycznie powiększyć przestrzeń. Radzi, jak zadbać o najbliższe otoczenie - podjazd, ogród lub balkon oraz jakie prace należy wykonać celem podniesienia atrakcyjności nieruchomości.

Home stager w przypadku domów lub mieszkań pustych wybiera i kupuje, w ramach przeznaczonego na ten cel budżetu, meble i inne elementy wyposażenia, które stanowią dekorację wnętrz. Dzięki takiej aranżacji potencjalnemu nabywcy łatwiej jest wyobrazić sobie, jak oglądane przez niego np. mieszkanie może wyglądać po umeblowaniu.  Klient po wejściu powinien pomyśleć: "Ach, jak tu ładnie, przestronnie i miło! Chcę tu zamieszkać! Najlepiej zaraz!"

Dzięki technikom home staging podwyższą Państwo wartość nieruchomości, przy jednoczesnym małym nakładzie finansowym. Usługa Home Stagingu nie jest projektowaniem wnętrz, które je personalizuje, wręcz odwrotnie home staging ma depersonalizować wnętrze a zarazem porządkować i podkreślać jego najlepsze walory.

Home Staging nie obejmuje w swoim zakresie poprawy kondycji nieruchomości takich jak np. przeciekający dach czy nieszczelne okna. Home Staging to nie remont, ale wydobycie i uwydatnienie potencjału nieruchomości.

Home staging w liczbach:

  • 2 razy szybciej sprzedają się mieszkania właścicieli, którzy skorzystali z usług home stagera.
  • 3 sekundy - dokładnie tyle czasu klient poświęca jednej ofercie w internecie.
  • 10 %. TYLKO 10% osób odwiedzających nieruchomość, jest w stanie wyobrazić sobie potencjał oraz funkcjonalność wnętrza. Pozostała część klientów potrzebuje w tym zakresie pomocy. Home stager posiada umiejętności, za pomocą których wydobędzie z nieruchomości ukryty potencjał i zaprezentuje klientom możliwości aranżacyjne pomieszczeń.
  • 10 % więcej - statystycznie średnio o tyle wzrasta cena, jaką właściciel może uzyskać sprzedając lub wynajmując nieruchomość, która została wcześniej poddana home stagingowi. Może więc warto przemyśleć inwestycję w nieruchomość na poziomie 1-3% jej wartości? Pieniądze zainwestowane w usługę zwracają się z nawiązką, bo nieruchomość jest szybciej wynajmowana lub sprzedawana, przez co nie jesteśmy dłużej obciążeni kosztami jej utrzymania, ale dodatkowo za kwotę wyższą o kilka lub nawet kilkanaście procent.
  • 30 sekund - tyle statystycznie klient potrzebuje czasu od momentu przekroczenia progu naszej nieruchomości do podjęcie decyzji czy wróci tam ponownie i kupi ją. Czas ten jest niezwykle krótki, dlatego ogromne znaczenie ma pierwsze wrażenie.
  • 95 % klientów poszukuje mieszkania wśród internetowych ogłoszeń.